امار خوانندگان سایت

مدتها پیش یادم می یاد یک سایتی بود که بعد از نام نویسی و دادن اطلاعات مربوط به وبسایت و وبلاگت می تونستی امار خیلی موارد رو در بیاری.

اسمش یادم نبود تا اینکه یک جستجو زدم و رسیدم به http://www.persianstat.com/ 

اره خودش بود. خیلی راحت ثبت نام کردم و تمام.


نکته ای که برام جالب بود صفحه اولش بود و امار پر ببیننده ترین سایتها. تخمینی از تعداد افرادی که می تونن در طول روز به یک سایت سر بزنن نداشتم ولی برام جالب بود 

این هم امار ده سایت اول:



ClimbURLTodayTotal 
1-(-357506) http://wWw.forum.98iA.Com 413968 225451279
2-(-202877) http://clicktala.com 298948 50398580
3-(-124204) http://www.p30download.com 185408 187618329
4-(-40876) http://tgju.org 181916 4284501
5-(-76741) http://WWW.FARSKIDS.COM 171302 3236166
6-(-61185) http://www.TehranMusic.US 110366 29978048
7-(-81040) http://forum.Mobilestan.net 93403 187604516
8-(-75353) http://www.tooptarinha.com 90665 51957467
9-(-44373) http://www.mamisite.com 88636 47588419
10-(-52530) http://persianblog.ir 75388 141185668


نتیجه ها:

1- اینکه تو ایران هم سایتهایی هست که خواننده بالای 400 هزار نفر داره در روز ( البته این شایت فقط امار اونهایی رو نشون می ده که درش ثبت نام کردن والا شاید باشه مواردی که اینحا ثبت نشده و خیلی تعداد بینندگانش بیشتر از این باشه). نکته مثبتش این بود که این فروم در مورد کتاب و علم و پایان نامه و ... است که جای خوشحالی داره. البته اگر به دنبال پیدا کردن پایان نامه برای کپی پیست کردن نباشیم.

2- اولین سایت مربوط به یک فروم هست پس شبکه های اجتماعی و اشتراک دانش داره کم کم نهادینه می شه و جا می افته 

3- دانلود - که این امار نشون می ده چقدر تو ایران حق کپی رایت رعایت می شه و چقدر سایتهای دانبود پر طرفدارن.

4- نکته دیگه که چند تا از این سایتها مربوط به قیمت انلاین طلا و ارز هست که این روزها ثانیه ای شدن و به طبع بسیار پر طرفدار برای پولداراش

5- تبلیغات و کسب درامد اینترنتی بر اساس کلیک کردن هم خودش جایزه گرفت!

6- خلاصه که سایتهای پر بازدید در مجموع سایتهایی بودن با مضامین: 

کتاب- تبلیغات- دانلود - فروم- طلا- موبایل- غذا-موسیقی- بازی و کنکور دکترا و ...

که چند تاشون برای اینکه یادم بمونه تو لینکها قرار می دم. به خصوص کتاب و طلا :)



آکادمی خان


آکادمی خان
 
سازمانی آموزشی است که سایتی با همین نام دارد و هدف اصلی این سازمان، «ارائه امکانات آموزشی با کیفیت و استاندارد بالا، به هرکس و در هر کجا» بیان شده‌است. این سازمان غیرانتفاعی در سال ۲۰۰۶ به دست سلمان خان، آمریکایی-بنگلادشی تبار که خود دانش آموخته مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) است بنیان نهاده شد. در وب‌گاه این سازمان بیش از ۳۲۰۰ ویدیوی آموزشی درباره ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، اقتصاد، تاریخ، پزشکی و … به رایگان ارائه شده‌است که در و یوتیوب نیز قابل دستیابی است.

محمد با همراهی، شیما صالحی، رضا نصیری، علیرضا شرافت و سحر نسیم‌پور، یک گروه پنج نفره درست کردند و «کلاس درس» را راه‌اندازی کردند که یک موسسه غیرانتفاعی (not-for-profit) است که هدف آن فراهم کردن آموزش رایگان و باکیفیت برای تمامی فارسی‌زبانان است. اعضای گروه بر این باورند که آموزش نه محدود به آن چیزی است که در مدارس سراسر جهان به دانش‌آموزان آموخته می‌شود و نه محدود به سن، جنس یا طبقه‌ی خاصی از جامعه. به همین دلیل است که قصد دارند به کمک تکنولوژی و به خصوص تکنولوژی به اشتراک‌گذاری ویدیو، با از میان برداشتن تمامی مرزهای مالی و جغرافیایی، امکان یادگیری تمام یافته‌های دانش را برای همه‌ی فارسی‌زبانان مهیا کنند.

کلاس درس شریک آموزشی «خان آکادمی» است و بخش بزرگی از ویدیوهای فارسی این مؤسسه را فراهم می‌کند.

در حال حاضر ۲۱۰ ویدئو در سایت «کلاس درس» وجود دارد، که در مورد ریاضیات، حسابان، فیزیک، هندسه، حبر، نظریه بازی‌ها و مکانیک کوانتومی هستند.

ویدئوها طولانی نیستند و هر کدام حدود ۱۲ دقیقه هستند که نگاه کردن آنها را آسان می‌کند. ویدئوها در خود سایت و یوتیوب آپلود شده‌اند و برای هر ویدئو لینک دانلود هم در نظر گرفته شده است.

اینجا صفحه فیس‌بوک کلاس درس است.

در ماه‌های اخیر چند بار پیش آمده که بعضی از خواننده‌ها با من تماس گرفته‌اند، تا ببینند چگونه خودشان می‌توانند یک دوره آموزشی در اینترنت راه‌اندازی کنند. اینکه چنین انگیزه‌ای را در برخی از افراد مشاهده می‌کنم، بسیار خوب است. پاسخ من به این دسته از دوستان این بوده که اگر در کنار هدف آموزش، دغدغه مالی ندارند یا اگر قصد ندارند واقعا یک کار مستقل انجام بدهند، از امکانات سرویس‌های از پیش موجود استفاده کنند. چون با این کار، دشواری‌های فنی کمتر می‌شوند و محتواهای آموزشی در یک جا متمرکز می‌شوند. کلاس درس هم خوشبختانه از همکاری با دیگران استقبال می‌کند. شما می‌توانید با پر کردن این فرم، در مورد خودتان و دوره آموزشی که قصد راه‌اندازی‌اش را دارید، توضیح بدهید.

اما بد نیست، نگاهی به سایت مکتب‌خونه هم بیندازید که ویدئوهای آکادمی خان را به صورت خوبی به زبان فارسی مرتب کرده است. در قسمتی از سایت مکتب‌خونه،درس‌های ریاضی عمومی ۲ به صورت ویدئوی آموزش داده می‌شوند، این ویدئوها را دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف تهیه کرده است، استاد ریاضیات دانشگاه صنعتی شریف -سیاوش شهشهانی- آموزگار این درس‌هاست. (بد نیست این مصاحبه را از ایشان بخوانید.)

درس‌هایی که خود آکادمی خان، ارائه می‌کند به زبان انگلیسی است، اگر زبان انگلیسی‌تان خوب نیست، نگران نباشید، چون با مراجعه به این کانال یوتیوب، می‌توانید ۲۳۵ ویدئوی آموزشی را که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند، ببینید.

در ضمن شما می‌توانید مشارکت کنید و یک مترجم ویدئوهای آکادمی خان هم باشید.

راستی در مورد آکادمی خان، تا یادم نرفته بگویم که یک اپلیکیشن خوب برای آی‌پد دارد که می‌توانید از اینجا بگیریدش. این هم برای دوستان اندرویدی. این هم کانال یوتیوب آکادمی خان است. این ویدئوی TED را که در آن سلمان خان در مورد انگیزه‌اش برای تأسیس این آکادمی توضیح داده، حتما ببینید. این ویدئو زیرنویس فارسی هم دارد.


اما در بخش بعدی این پست بد نیست که یادی دوباره کنم از سایت درسنامه. مزیت درسنامه این است که دقیقا متناسب با شرایط و امکانات کاربران ایرانی طراحی شده است.

این سایت انبوهی دوره آموزشی متنوع ارائه می‌کند، برای استفاده از این دوره‌ها هم شما لازم نیست پولی پرداخت کنید، فقط باید یک ایمیل بزنید تا دوره به صورت تدریجی و درس به درس به شما ایمیل شود. همین و بس.